Qué busques?

dilluns, 24 de desembre del 2012

Limoncello

El meu primer licor elaborat a casa. Quan me'l va explicar l'Isidre i vaig provar el que havia fet el Jaume, no em vaig poder resistir a fer-lo, aquí en teniu el resultat


Ingredients
  • 1l alcohol de boca (apte per consum)
  • 12 llimones (només la part groga de la pell)
  • 800gr sucre
  • 2l aigua
Preparació
  1. Pelem les llimones agafant només la part groga de la pell i posem a macerar la pell de llimona amb l'alcohol, dins d'una garrafa o ampolla grossa ben tapada, durant 15 dies. Jo ho vaig deixar al rebost.
  2. Al cap dels 15 dies, posem a una olla al foc l'aigua amb el sucre, remenem be fins que  es desfaci i ho fem bullir 10'. Retirem aquest almívar del foc i deixem que es refredi.
  3. Quan l'almivar és fred hi aboquem l'alcohol colat amb un xinés, barregem be amb una cullera i ja podem embotellar el limoncello.
  4. Guardar al congelador (no es congela) per consumir ben fred, amb cura que te molta graduació! (33% Vol).



Jo vaig trobar unes ampolles antigues que tenia de la meva avia i en vaig comprar unes altres més petites. Ben etiquetades amb el disseny que han fet el Ramon i la Cristina i adornades amb una cinta groga seran un bonic regal aquestes festes.

Un cop fet el limoncello em va quedar un dilema: què fer amb tantes llimones pelades? jo vaig fer xarrup de iogurt, llimona i menta. Altres opcions eren melmelada de llimona o un refrescant suc de llimona.

Aquesta recepta només te una pega: aconseguir l'alcohol de boca, jo el vaig comprar a una alcoholera de Vilafranca a un preu desorbitat (els impostos et cruixeixen). Diuen que se'n pot comprar a molt millor preu a Andorra, la propera vegada m'ho pensaré de fer-hi una escapada.

7 comentaris:

  1. Dono fé de que esta molt bo!.
    Els teus fans de la fenya esperem un altra demostració culinaria/limonchelaria.
    Visca l'R&D del llimó.
    jma

    ResponElimina
  2. Jajaja, a veure si ens faràn fora si ens pesquen bevent limoncello a la feina!

    ResponElimina
  3. Hola !
    Quans graus te el alcohol de boca?
    gracies
    Katarina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Katarina, l'alcohol de boca que jo vaig comprar tenia 97º, el limoncello resultant al final te 33% Vol d'alcohol.

      Elimina
  4. Hola! La garrafa ha de ser d vidre o de plastic. I de quin tamany?

    Mireia
    Sra. D'ortiz!!!!! Jijiji

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Sra d'Oritz!! la garrafa pot ser de plastic perfectament, jo faig servir una buida de les d'aigua. De fet l'acohol t'el venen en garrafes de plastic. Us va agradar el limoncello?

      Elimina
  5. boníssim i les galetes espectaculars....moltíssimes gràcies

    ResponElimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: